2015. november 20., péntek

In memoriam P.D.

Ismertem, de nem voltunk közeli barátnők.
Sokat beszélgettünk, mégsem tudtam róla mindent.
És most elment…

A gyerekeink osztálytársak voltak, így az iskolában gyakran összefutottunk. Néha elbeszélgettünk, néha csak köszöntünk egymásnak, aztán sietett egyikünk is, másikunk is a dolgára.

Eleinte – úgy látszott – rendben volt körülötte minden.
Egy iskolai rendezvény alkalmával beültünk egy sarokba, és nagyot beszélgettünk.
Akkor mesélt először a házasságában jelentkező nehézségekről.
Nem tudtam segíteni neki, csak azzal, hogy meghallgattam, és felajánlottam, szóljon, ha bármit is tehetek érte.
Ő pedig már ennek is örült.
És olyan hálás volt egy doboz játékért, amit a kisfiának küldtem, mintha egy egész boltot vettem volna neki…

Egy időben azonos élethelyzetbe kerültünk mindketten: a kapcsolatunk akkor vált szorosabbá.
Hol ő támogatott engem ötlettel, tanáccsal, hol én őt, így tartottuk egymásban a lelket.
És a naponkénti, órákig tartó telefonbeszélgetésekkel.

Aztán az élet elsodort minket, csak néha-néha hívtuk egymást, vagy találkoztunk az iskolánál, a gyerekeinkért menet.

Tudtam, hogy elvált, hogy egyedül küzdött a mindennapok nehézségeivel.
Anya és apa volt egy személyben.

Az utolsó találkozásunkat a véletlen szervezte meg.
Ő kifelé kanyarodott az iskolától, mi befelé.
Szerintünk nekünk volt elsőbbségünk, szerinte neki.
Vadul mutogattunk, és a kanyarban, letekert ablaknál akartunk érvényt szerezni az igazunknak.
Amikor megismertük egymást, elnevettük magunkat.
„Ne haragudjatok”, mondta „figyelmetlen voltam, csak nagyon sietek. De annyi minden mesélni valóm van! Felhívlak majd, jó?”
Bólintottam, még egyszer egymásra mosolyogtunk, és mentünk az utunkra.

Mindez talán két hónapja történt.
Ő pedig nem hívott.
És már nem is fog…

Vajon mit mesélt volna?

Már sosem tudom meg.

A hír, amit nemrég kaptam megdöbbentett, letaglózott – kiütött.
És magyarázatot adott arra, miért vártam hiába a hívására…

Kettőnk közül ő volt a fiatalabb.
Ő volt.
Ő.
Volt








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése